VA Matchmakers virtueel assistent

Wat doet een Virtueel Assistent?

Wat doen jullie nu precies? Die vraag krijgen wij heel erg vaak. De term Virtueel Assistent kent lang niet iedereen en is ook nog eens algemeen. Als Virtueel Assistent kun je wel meer dan 100 werkzaamheden voor een klant verrichten. 

Wat is een Virtueel Assistent?

Een Virtueel Assistent (VA) is iemand die ondernemers ondersteunt en adviseert. Dit gebeurt voornamelijk online. Een VA kan eigenlijk vanuit iedere locatie werken, zolang er maar wifi aanwezig is. Vaak gaat het verder dan alleen uitvoerende werkzaamheden. Een VA adviseert ook en is daardoor een belangrijke sparringpartner op niveau.  

Wat voor werkzaamheden doet een Virtueel Assistent?

Als VA kun je uiteenlopende ondersteunende diensten aanbieden. Denk aan officesupport, administratieve werkzaamheden, marketing, Social media, technische werkzaamheden, vormgeving, schrijven, etc. Net als de opdrachtgever van een VA is een VA ook zelfstandig ondernemer. Hierdoor bepaal je zelf waar en wanneer je werkt en welke diensten je als VA aanbiedt. 

Waar werken jullie?

Wij werken vanuit huis, op locatie of vanaf een flexplek. Het kan zijn dat een opdrachtgever graag wil dat we een dag op kantoor aanwezig zijn. Doordat we locatie onafhankelijk werken is dat mogelijk. Mits dit in de regio Noord-Holland is.  

Welke werkzaamheden bieden wij aan:

Hieronder een lijst van werkzaamheden die wij aan onze klanten aanbieden. Veel werkzaamheden zijn onlosmakelijk met elkaar te verbonden.  

  • Content en afbeeldingen maken voor Facebook, Instagram, Pinterest en LinkedIn 
  • Strategie bepalen 
  • Contentkalender maken 
  • Hashtagonderzoek 
  • Adverteren op Facebook en Instagram 
  • Content planning en coördinatie 
  • Coördineren en ontwikkelen van jouw huisstijl 
  • Huisstijl doorvoeren in alle uitingen 
  • Opmaak communicatiemiddelen (zoals e-book, flyer, poster, advertentie, presentatie, cadeaubonnen, visitekaartjes etc.) 
  • Organiseren en coördineren events en trainingen 
  • Strategische evenementen 
  • Personeelsuitjes, jubileum, kerst, Sinterklaas 
  • Gastvrouw tijdens een event 
  • Opening 
  • Lancering product 
  • Relatiegeschenken 
  • Nieuwsbrief opmaken 
  • Klantenservice 
  • Vacatureteksten schrijven en opmaken 
  • Redigeren teksten 
  • Strategische communicatie 
  • Voorbereiden presentatie 
  • Coördineren van foto en videoshoots 
  • Coördineren website optimalisatie 

Mocht je op zoek zijn naar een andere dienst die niet tussen deze werkzaamheden staat. Wees niet getreurd, via ons netwerk hebben wij een team van specialisten om ons heen verzameld en kunnen wij de perfecte Match voor je maken. We zijn niet voor niets de VA Matchmakers. 

Kunnen wij iets voor jullie betekenen? W Bel, mail of vul het contactformulier op onze website in. We maken graag kennis.

Liefs Myrna & Yvonne